Nim wsiądziemy na rower

katastrofalne dla roweru jest przechowywanie go np. na balkonie.
Wielkie pucowanie
Podczas czyszczenia i konserwacji roweru pomocne okażą się niektóre akcesoria rowerowe. Warto zakupić specjalny zestaw szczotek, osobnych do czyszczenia ramy i kół, a osobnych do układu napędowego. Mają krótkie, odpowiednio twarde włosie, które nie uszkodzi farby i zapewni dotarcie w trudno dostępne miejsca. Po usunięciu szczotką brudu myjemy rower w wannie, pucując szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń każde miejsce oprócz koronek wielotrybu i spłukujemy wodą. Następnie pozostawiamy pojazd w wannie, by spłynęła z niego woda, a następnie wycieramy go ściereczką. Oddzielnie czyścimy łańcuch – możemy albo zdemontować go i włożyć do szklanego pojemnika ze specjalnym płynem, albo użyć do tego maszynki do czyszczenia łańcucha. Przerzutki oczyszczamy szczoteczką z krótkim włosem – początkującym majsterkowiczom, radzimy unikać ich rozkręcania – lepiej zrobić to w serwisie.
Rzut oka na stan techniczny
Gdy rower (rower górski) został umyty i wysuszony, możemy dokonać jego oględzin by sprawdzić, jakie części rowerowe powinniśmy wymienić. Przede wszystkim sprawdzamy stan opon oraz hamulców, które odpowiadają za nasze bezpieczeństwo. Linki od hamulców i przerzutek nie powinny być przerwane lub powyginane. Klocki hamulcowe muszą dochodzić równomiernie do obręczy, nie spadać ani nie blokować koła. Stan ich amortyzacji łatwo sprawdzić po tym, czy jest widoczny fabryczny wzorek na klocku. Sprawdzamy, czy dokręcona jest kierownica, siodełko oraz czy łańcuch naszego pojazdu nie jest zardzewiały i nie ma zbyt dużego luzu. Zaleca się przyjąć zasadę, że łańcuch wymieniamy co 1500-2000 km, sprawdzając podczas wizyty w serwisie przerzutki. Wreszcie, po dokładnym wyschnięciu roweru, powinniśmy nasmarować łańcuch, linki od hamulców i przerzutek, łożyska kierownicy oraz ramiona amortyzatora.

Należy zawsze stosować do tego specjalistyczne oleje i smary, które nabędziemy, odwiedzając sklep rowerowy.
Akcesoria i ubrania rowerowe
Zgodnie z obowiązującymi przepisami konieczne do transportu dzieci są foteliki rowerowe – na rynku mamy do wyboru ich bogaty asortyment. Możemy nabyć standardowy fotelik montowany za siodełkiem rowerzysty (wersje do 15 i do 22 kg) lub montowany na ramie (do 15 kg), który umożliwia lepszy kontakt z naszą pociechą. Równie interesująca propozycją jest przyczepka lub tzw. wózek rowerowy, które lepiej chronią malucha przed warunkami atmosferycznymi. Zajmują jednak dużo miejsca i są stosunkowo drogie. Odzież rowerowa to osobny temat, który wbrew pozorom jest atrakcyjny nie tylko dla pań. Profesjonalna odzież zagwarantuje nam ciepło oraz komfort jazdy, jest lekka, zbudowana z kilku warstw i atrakcyjna wizualnie –>–> sklep sportowy z odzieżą . Bielizna wyprodukowana z surowców takich jak Thermolite czy Coolmax umożliwia naszej skórze wymianę powietrza, a zarazem zapewnia ciepło. Warto kupić bluzę typu Polatec – w sprzedaży mamy do wyboru ich różne grubości. Spodnie z lycry wyposażone w specjalną wkładkę w kroku ochronią nas przed otarciami i są dobrym amortyzatorem, a specjalistyczna kurtka np. z GoreTexu z wydłużonym tyłem ochroni nas dzięki rzepom i gumkom przed wiatrem. Tak wyposażeni, możemy spokojnie czekać na wiosnę.
Komentarze |0|
Tagi: akcesoria, bezpieczeństwo, części rowerowe, hamulce, jazda, łańcuch, oleje, Przerzutki, rower, siodełko